Mina tankar går till er

Något som alltid kommer vara ett hett ämne att prata om är terrorism, i alla fall för min del. Ingen kan ha missat det som pågår i Norge just nu. Jag tycker det är fruktansvärt alltihop. Mina tankar går till alla drabbade. Jag blir jätteberörd trots att jag endast känner några få som befinner sig i Norge just nu.

Hat föder hat och religion föder hat, enligt min mening. Jag är ateist och jag står för det. Jag kan inte bli något annat än förbannad när jag får se något sånt här. Jag blir faktiskt rädd för hur dessa terrorister blir hjärntvättade och tränade till sånt här sedan barnsben. För mig är det helt fullkomligt obegripligt hur en människa kan bli så jävla styrd av något så denne tar oskyldiga offers liv, för vad? Ära? Pengar? Bättre liv "på andra sidan"? Det är ren jävla idioti.

Det här är bara början, det känner jag på mig. Det kommer bli värre. Jag tänker dock inte gå runt och oroa mig och ändra livsstil. Visst, det är oerhört hemskt men jag tänker inte fängsla mig det sättet.

Jag minns bara efter händelsen i Stockholm. Några dagar efter dådet gick jag på helspänn. Vid mitt jobb pågår det ett arbete och vid minsta lilla smäll hoppade jag till. Jag minns bara hur nojig jag var just vid Åhléns och T-centralen. Jag började till och med misstänka två muslimer på ett fullpackat tåg som såg väldigt misstänksamma ut(enligt mig själv). Inte en chans att jag tillåter mig själv bli så paranoid igen.

Tack och hej och avskaffa religion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0