Deep thoughts

Innan jag börjar på detta inlägg måste jag bara tala om att jag är i stort sett väldigt nöjd över mitt liv. Jag har en underbar sambo som jag ser en framtid med, jag har världens finaste hund som jag älskar över allt annat, jag har ett sjukt bra jobb som jag stortrivs med, jag vet vilka mina riktiga vänner är och jag älskar er och sist men inte minst, min familj! Ovärdeligt.

Men det är något som saknas. Jag känner mig jävligt rastlös när det gäller mitt liv. Jag vill hitta något jag kan fixa och trixa med, jag behöver en förändring. När jag var liten och bodde hemma brukade jag alltid möblera om mitt rum när jag hade tröttnat på hur allt såg ut, när jag behövde lite variation. Jag kunde börja möblera om mitt i natten för att jag var så uttråkad. Jag är en människa som jämt och ständigt måste vara på språng annars blir jag rastlös och jag börjar klättra på väggarna och riva och slita. Jag vill hitta något jag kan göra på fritiden. Finns det tid över? Tveksamt. Det är det som gör mig så frustrerad. Jag har funderat länge på att skaffa gymkort i Tälje, men istället prioreterade jag andra saker som för den stunden var viktigare. Och att träna hemma gör mig ännu mer rastlös trots att jag rör på mig.

Jag känner för att göra något drastiskt. Typ färga håret i någon konstig färg eller tatuera mig i pannan. Skämt åsido. Men ni förstår? Jag behöver en rejäl förändring eller något litet projekt att sysselsätta mig med. Jag är jäkligt glad över att jag har ett jobb om dagarna. Hade jag bara suttit hemma och blivit fet hade jag gått in i väggen. Jag undrar verkligen hur det kommer gå under min 3veckors semster. Helt ensam. I lägenheten.

Jag är även väldigt glad att jag har lite saker som ska hittas på  framöver. Den 1a juli åker jag, älskling, hans pappa + familj och släkt iväg på kryssning. Vi ska fira hans farmor som fyller år. Det kommer bli väldigt trevligt. Det är skönt att komma iväg även fast vi bara åker på en 24timmars-kryssning. Och det bästa av allt, den 6e juli åker jag och mamma till London! Vi sover där tre nätter vilket ger oss två dagar att turista oss samt shoppa järnet! Jag är sjukt taggad och längtar som aldrig förr. Jag älskar London, staden är underbar. Dessutom ska vi träffa min moster som jag inte har träffat på flera år. Även det ska bli grymt. Hon kan alla bra shoppingställen och turistställen då hon har bott där många många år. Åh, jag längtar ihjäl mig!

Och sedan får vi inte glömma vårat lilla projekt i lägenheten. Det ska målas, tapetseras, slipas, spacklas och ja, köpas nya möbler. Det tänkte vi dock börja med efter Rickards födelsedag. Vi måste nämligen flytta ut sängen till vardagsrummet då vi tänkte börja med sovrummet. Det kommer bli sjukt bra, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-20 @ 06:59:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0