Hur står ni ut att vara arga hela tiden?

Varje dag läser jag insändarna i Metro. Jag tycker det är ganska intressant samt roligt att läsa om vad folk stör sig på. Väldigt ofta läser jag om äldre människor som klagar över hur vi unga beter oss rent allmänt. De påstår att vi är ouppfostrade som exempelvis kanske inte reser oss upp på bussen för någon äldre som behöver sitta. Då vill jag bara tala om en sak ur mitt perspektiv. Jag tror inte att det har med åldern att göra. Varje dag stöter jag på gamla som unga som beter sig jävligt dåligt. Bara i går var det en kille i ca 15-16års åldern som satt på en tvåsitsplats. Han satt ytterst och bredvid sig hade han en stor kartong. Som vanligt var det fullt på tåget så att folk nästan flåsade varandra i nacken. Fram till honom kom det en kvinna som uttryckte sig med det mest dryga tonfallet jag hört på länge, hon såg inte så glad ut heller. Hon sa något i stil med "kan jag få sätta mig där, eller?!", samtidigt som hon höjer på ena ögonbrynet och ser ut att kunna mörda honom med blicken. Trots detta kunde lillkillen vara trevlig mot denna vuxna kvinna. Hade jag suttit i samma sits som honom hade jag låtsas som ingenting eller kontrat med ett ännu högre ögonbryn.

Ni äldre är fanemig inte bättre än oss unga. Sluta tro att ni föddes under en bättre tid. Bemöter ni oss med repsekt så får ni samma sak tillbaka. Så enkelt är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0