Dag 3: En familjemedlem

En hyllning till dig mamma.


Min mamma är ovärdelig. Hon är omtänksam, snäll, smart, pedagogisk och mycket mer. Hon ställer alltid upp för mig och ger mig de ärliga råd och idéer jag egentligen behöver höra. Hon hittar inte på olika resonemang som hon tror att jag vill höra. Hon säger det jag behöver höra för stunden. Oavsett om det kan låta elakt och hårt. Hon vill alltid mitt bästa, det vet jag.

Vi har haft våra rejäla motgångar både med varandra och utan varandra. Jag ångrar de år jag drog från henne som trotsig tonåring. När jag var liten blev jag mobbad under fyra år. Hon gjorde allt för att hjälpa och stötta mig. Det är denna underbara människa som har gjort mig så stark som jag är i dag. Hon har lärt mig allt jag kan. Och jag har mitt liv att tacka dig!

Tanken av att du en dag kommer försvinna från denna plats svider inom mig. Du får aldrig försvinna från mig. Du är den enda människan jag aldrig kommer klara mig utan. Du får aldrig dö.

Jag älskar dig, mamma! Du ger mig styrka och kraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0