Tröttsamt

I dag hade vi tvättid som alla andra söndagar vid exakt samma tid. Förra gången stötte vi på en äldre man som stod och hängde in tvätt i torkskåpet. Han fortsatte även när vi kom och slängde in all tvätt UNDER våran tvättid. Han bad inte om ursäkt, han sa ingenting. I dag var det samma problem. Där stod han med sin förbannade tvätt i den förbannade torktumlaren och i det jävla torkskåpet. Okej, tänkte jag. Andas! Han är säkert klar i tid som jag ska låsa. Icke då! Han ställer sig och skurar golvet. När jag sedan är klar och ska låsa berättar jag för honom att jag nu ville låsa tittar han chokat på mig och berättar att han behöver ha kvar tvätten. Då slinter något i skallen på mig.

Jag - det struntar jag i. Nu har jag min tvättid och jag vill låsa. Jag tänker inte låta det stå öppet för allmänheten så vem som helst kan gå in här.
Killen - men hur länge tar det?
Jag - en timme.
Killen - men det är för länge.
Jag - det struntar jag fullkomligt i. Jag ska upp och äta middag nu och tänker FAN inte låta det stå öppet.
Killen - det står en lapp utanför att man får använda sig av torkskåpen och torktumlaren.
Jag - JA, självklart! Men det är när DU har tvättid, INTE när någon annan ska tvätta.
Killen - jaha..mummelmummel.
Jag - jag är så trött på att du alltid ska vara här när vi kommer och tvättar. Det finns en anledning till att vi har bokat en tid.

Han sa så mycket mer korkat så jag höll på och bli galen. Han bad inte om ursäkt alls. Jag blir faktiskt ritkigt förbannad på det här. Att han har mage till att bete sig såhär. Dessutom har han stått i tvättstugan hela dagen. Rickard såg honom tidigare i morse. Det jag stör mig mest på att han verkar tycka det är okej att tvätta på andras tider. Det är INTE okej. Så nu, efter dagens heta diskussion hoppas jag att han inte fortsätter bete sig såhär. Gör han det, tänker jag ta kontakt med hyresvärden. That's it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0