Min helg

Min helg har varit underbar. Vi åkte direkt efter jobbet och anlände runt halv tio. Då stannade vi till för att äta och rasta Jackie. När vi kom fram spelade vi spel och drack några öl. Vi spelade bland annat ett spel som heter "med andra ord" om jag inte minns helt fel. Det var sjukt roligt. Man tog upp ett antal kort och på varje kort stod det till exempel ett kändisnamn eller t ex ljusstake. Då skulle man beskriva det ordet/namnet tills resten av dem i sitt lag kom på vad man pratade om. Grymt roligt. Jag ska lätt köpa det.


Dagen efter skulle vi ut och köra Tessans travhäst Bobby. Hon har två shettisar och Bobby då. Hur gosiga och söta som helst. Hon har även tre katter och två hundar. När vi skulle ut och köra tog vi med oss hundarna så de kunde springa av sig. Jag var lite osäker på hur det skulle gå med Jackie men det gick jättebra. Han sprang snett bakom vagnen, fullt koncentrerad under hela turen. Min lilla björn, han är så duktig. Det var sjukt mysigt och roligt trots att Bobby slog två gånger. Och med det menas det att han sparkade med ena benet riktat mot oss. Jag kan ju tala om för er att jag blev lite tveksam då vi satt i en körvagn precis bakom honom. Men allt gick jättbra. Tessan har verkligen pli på alla sina djur.


På söndagen åkte vi till en kvinna som har ca åtta jättesöta golden retriver. Hon är den svenska motsvarigheten till Cesar Millian, jag skojar inte! Hon var så sjukt duktig! Vi tränade Jackie jättemycket(det finns alltid något att förbättra) och han blev bara duktigare och duktigare. Jag fick många goda råd av denna kvinna. Man kan aldrig trötta ut en hund fysiskt, det vet ni va? För att få dem trötta ska ni stimulera den psykiskt. Så hunden arbetar med huvudet. Självklart behöver den fysiskt arbete också. Det här har jag skrivit om tidigare så det behövs inte tas upp igen.

Jag hade en otroligt bra helg och är supernöjd. Rickard är också jättenöjd. Han fick ju åka snöskoter med Tessans pojkvän. Han fick dessutom köra. Han kom hem och var helt uppfylld av glädje som ett barn på julafton. Det roliga med att bo mot Gälvehållet är att de åker typ snöskoter istället för buss och liknande. Vi såg människor som hade parkerat sin skoter utanför pizzeran och grejer. Så roligt.

Redan i söndags kände jag att det var något vajsigt med min mage. Hela kvällen i går hade jag sånt jäkla magknip. Jag hade så pass ont att jag knappt kunde andas och var/är tvungen att böja mig som ostbåge när smärtan kommer. I dag var jag tvungen att stanna hemma från jobbet. Jag vaknade flera gånger i natt och var tvungen att gå upp. Jag ställde alarmet i morse i hopp om att komma iväg till jobbet ändå, men icke. Jag får inte behålla någon mat alls. Inte alls roligt. Till råga på allt har jag ont i halsen. Men det kan jag i alla fall stå ut med. Magknipen vet jag inte ens hur jag ska hantera. Jag får slänga i mig lite te och hoppas att jag åtminstone får behålla det. Nog pratat om det.

Nu ska jag fortsätta kolla på tv. Ska även pussa massvis på en sovande Jackie. Han ligger och snarkar nu. Lilla tulle!

Kommentarer
Postat av: Elina

Låter som ni haft jätteskojj, Kul att komma bort lite,det behövs ibland :)

2011-03-10 @ 10:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0