Återvinning är bra, eller hur?

I går var jag och R iväg till återvinningen. Tidigare gick vi igenom lägenheten på skit som skulle slängas. Vi lyckades få ihop jäkligt mycket grejer. Massvis med elektronik och fem papperskassar med kläder. Jag vet att det gjorde gott att slänga alla dessa kläder, som jag nästan aldrig använder. Men jag har svårt att slita mig från vissa materiella ting. Många plagg av det vi slängde kan jag associera med många fina minnen. Det är det som sätter stopp för mig. Rickard var tvungen att ta tag i en kasse för att jag inte ville slänga. De må låta fånigt men jag gillar att skåda ett klädesplagg och kunna blicka tillbaka några år och minnas med ett leende. Dessa I-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0