Något som gör mig måttligt arg

Den 1:a september höjer SL busskorten med 100 kr. Jag har väldigt många åsikter kring det och jag är nog inte ensam om det heller för den delen.

Det jag mest retar mig på är de uttalande en moderat gjorde på TV4nyheterna i går. Hans uttalande var väldigt oproffisionellt och jävligt korkat. Det var något i stil med "ee jaa, har man inte råd med busskort borde man ju gå till sin kommun och söka om bidrag". Det handlar inte om att jag inte har råd, för det har jag trots att det svider att bara nu lägga ut 690 kr för en jävla plastbit. Och att det sedan ska höjas till 790 kr.

Att SL-trafiken fungerar ca fyra månader om året ger mig ännu en anledning till att bli frustrerad. Jag hade så mycket problem i höst och vinter och det var inte första gången. Nej, det är varje jävla vinter och varje jävla höst. Jag tänker inte betala för något som inte fungrar. Jag tycker redan nu att det är alldeles för dyrt. Det är inte så att jag har något annat val. Jag kan inte direkt ta en promenad till jobbet eller ta bilen. Jag vill ha valuta för pengarna, så enkelt är det.

Kommentarer
Postat av: veronica

Bra sagt ! :)

2011-05-12 @ 10:14:59
URL: http://vealifeainteasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0