Full rulle

I dag har jag äntligen införskaffat min nya vinterjacka. Det fick bli en Peak-parkas, helt vanlig svart. Från början kostade den 3799 riksdaler men jag lyckades dra ned priset till 3149 kronor. Stadium håller i en kampanj där man får 300 kronor i rabatt om man kommer in med en annan vinterjacka i retur. Dessa jackor skänker de sedan till behövande i betydligt kallare länder. Jag tycker att det är fruktansvärt bra idé! Sedan skaffade jag även ett stadiumkonto och då fick jag 10% rabatt + att jag får en faktura på jackan i december. Jag tänker dock spara dessa tusenlappar så slipper jag tänka på det nästa månad. Det krävdes dock rätt mycket för att jag skulle få min efterlängtade jacka. Först åkte vi till Moraberg i Södertälje, där fanns den inte i min storlek och till råga på allt var personalen otrevlig så jag vände på klacken och gick ganska fort. Sedan åkte vi till Södertälje Centrum och inte där heller fanns jackan i min storlek. Vid den här stunden började jag bli ganska otålig och förmodade det värsta - jag skulle få gå runt med min röda och stora jacka även detta år. Jag bad personalen kika efter om den fanns i XS någonstans i närheten och FAN vilken tur jag hade. Den fanns två stycken i Kungens kurva. Jag ringde dit och bad dem lägga undan den i mitt namn. Och fort brann det iväg till Kungens kurva. Nej, nu ska jag sluta babbla på om min jacka.

Vi har även storhandlat i dag och det känns så skönt att ha fullproppad kyl, frys och skafferi. Nu ska jag bara lägga mig i soffan och slappa framför tvn. Rickard spelar nya Call Of Duty och jag blir jäkligt impad. Det spelet är jäkligt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0