Hi there

Det har varit rätt tomt här de senaste dagarna. Jag har legat hemma och varit sjuk och haft noll ork till i princip allt, har knappt fått mat i magen. Men nu är jag back on track, halvt i alla fall. Jag är fortfarande sjuk men det är inte lika extremt. Jag har dessutom kommit fram till(med hjälp av en kompis) att jag har haft svinkoppor i NÄSAN, hör och häpna! De är fortfarande kvar men gör inte lika ont. Fysatan vad ont det gjorde i början. Högra sidan av ansiktet värkte och högersidan av näsan var svullen upp till ögat. Det såg ut som om jag hade åkt på en box. Jag har använt mig av vatten och tvål morgon och kväll. Jag hade även på en bakteriedödande kräm vid namn Microcid som ska hjälpa. Och det kan jag väl påstå att den har gjort. Mina blåsor har nu övergått till sårskorpor och tacka gud för det. Svinkoppor smittar väldigt lätt så snacka om att jag har varit extra noga med att tvätta händer var och varannan minut. Handspriten har följt med mig överallt.

I morgon ska jag försöka komma iväg till jobbet. Jag blir extremt rastlös av att ligga hemma, börjar snart klättra på väggarna. I dag har jag i alla fall städat lägenheten och ska snart hoppa in i en dusch för att fräscha upp mig. Jag känner mig lagom äcklig.

Mamma och låtsaspappa är utomlands i skrivande stund. Förstår ni att jag är avundsjuk? I går pratade jag med mamma och då låg de på stranden och njöt av solen. De hade haft uppåt +28 medan vi har ynka +6. Men jag ska inte klaga, det hade kunnat vara värre. Förra året hade vi snö så jag är rätt nöjd ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0