Klockers!

Spårvagn, Göteborg

En kille ~25 pratar i telefon.
Killen: Ja, jag är på spårvagnen. Vi ses snart. Puss.
Nästan omedelbart efter att han har lagt på ringer telefonen igen.
Killen: Hej gumman. Jag är på väg till Nicke. Vi ska se matchen och så, så jag är nog hemma rätt sent. Puss.
Killen går så småningom av spårvagnen, varpå en tjej ~25 tar upp sin mobil och ringer någon.
Tjejen: Hej. Jag tänkte bara säga att Anton inte ska till Nicke. Han gick nyss av vid Töpelsgatan, och ni kanske kan behöva ha ett snack i kväll.

 

Gröna linjen, Stockholm

En kvinna ~30 går på tunnelbanan och sätter sig snett emot en man ~30 som hon verkar ha träffat tidigare. Hon tittar på honom ett tag innan hon vågar säga något.
Kvinnan (glatt): Hej, jag tyckte att det var du.
Mannen (tvekande): Hej. Det var länge sedan…
Kvinnan: Nej, det var ju i söndags.
Mannen (ännu mer tveksamt): Eh ja…
Kvinnan (skrattar nervöst och säger sedan allvarligt): Du skämtar va?
Konversationen upphör och de sitter tysta till kvinnan går av.


Pendeltåget mot Märsta, Stockholm

En mamma ~30 ~ och hennes lilla dotter ~5 ~ kliver på tåget. De småpratar glatt med varandra men är sedan tysta en stund.
Flickan: NU PRUTTAR JAG!
Mamman (något bestört): Nähä?
Flickan: JOHO!!!

 

7 Eleven, Nang Tong, Khao Lak, Thailand

Två tjejer ~20 år diskuterar telefonkort med expediten och verkar ha problem med SIM-kortet.

Tjej 1: I got an iPhone, but this card won't fit. It's too big. (Visar upp hela plastkortet utan att ha brytit ur SIM-kortet).


Åhléns, Göteborg

En flicka ~4 står med sin mamma och pappa vid julkulorna och tittar. Flickan nynnar på en sång.
Mamman: Du får sjunga en julsång istället!
Flickan (börjar sjunga): Hjulen på bussen dom går runt, runt runt….
Mamman (börjar skratta men säger sedan): Nä, förlåt att vi skrattar åt dig. Det var ju en julsång! Kom så sjunger vi den tillsammans.
Mamman och flickan går därifrån sjungandes.


Spårvagn, Göteborg

En flicka ~9 och hennes pappa sitter på spårvagnen. I närheten sitter en tjej ~18.
Flickan (om tjejen): Kolla pappa hon har örhängen! Och piercingar!
Pappan: Ja, hon är ju inte 9 år, så hon får ju ha piercingar.
Flickan (börjar slicka på sätet framför henne): Kolla pappa jag hånglar!
Pappan: Nej men, du kan ju inte hålla på och slicka på saker!

 

Pendeltåg, Stockholm

En pojke ~10 och hans pappa har varit och handlat och är nu på väg hem. Pappan har köpt ett nytt tv-spel till pojken som är otroligt exalterad över detta.
Pojken: Åh pappa, jag ska spela mitt nya spel hela kvällen!
Pappan: Nej det går inte, du får vänta tills imorgon. Farmor är ju hemma hos oss.
Pojken: Va? Nej, inte den tanten igen…

 

Tåg mellan Göteborg och Halmstad

Kille ~20 (pratar i mobilen): Hej. När kan jag komma över ikväll? (besviket) Jaså… Imorgon då? (paus) Jaha. Men jag tyckte du sa att det bara var plugg tills idag, och sen var det slut med det. (besviket) Nähe… I helgen då? Ska du till Malmö? Men dit ska jag också. Då kan jag ju sova hos er. (paus) Nähe. Ska du med till stugan sen då? (besviket) Nähe. (lång paus medan personen i andra änden pratar) Men du, vet du vad? Jag har inte sett Tintin-filmen. Jag har sparat den till oss! (besviket) Jaså? Har du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0