Förflutet

För några år sedan var jag inne i en period(som även varade ganska länge) då jag var väldigt negativ och blev lätt irriterad samt förbannad. Det kunde vara som en så liten sak som att jag vaknade på fel sida och då var hela dagen förstörd. Jag var inne i någon slags fas då jag inte riktigt orkade bry mig om mitt humör och hur det egentligen påverkade mina nära och kära. Jag överreagerade väldigt lätt och kunde ta väldigt hårt på vissa händelser/kommentarer.

Jag har fortfarande mina sämre dagar men jag låter det inte gå ut över andra. Och jag har definitivt lärt mig att hantera min ilska och sorg som jag har burit under många år, och som jag forfarande bär på. Men jag har lärt mig att blicka vidare och inte låta det förstöra för mig eller min omgivning. Jag anser att jag fortfarande är väldigt "skör". Jag dras väldigt lätt med negativa personer eftersom att det fortfarande är väldigt färskt. Nu när jag har insett hur patetiskt det är står jag inte ut med folk som jämt och ständigt är negativa. Folk som går runt och klagar, de som får ett helt ynkapynka-problem att låta som om jorden skulle gå under. Men get real, folk blir våldtagna, trafficking existerar, vissa barn får ingen tillgång till utbildning och du sitter och klagar över något som en fis i rymden. För ja, det finns värre problem än att du kanske har bråkat med din granne eller att du har tagit sönder dina favoritjeans.

Jag sitter och inte och påstår att man inte får känna att något är jobbigt. Men du måste förstå skillnaden. Du lever inte i en kris. Du tar mat för given, du kan duscha varje dag(om du så vill), du har en varm säng att krypa ned i och framför allt, du har kläder. Jag är jävligt nöjd över mitt liv. Jag har pojkvän, lägenhet, hund, bil, jobb och en underbar familj. Framför allt hade jag råd med en någorlunda dyr soffa i helgen och fasen vad jag är nöjd över mitt liv! Jag skulle aldrig byta det mot något annat på denna jord.

Mer positivitet till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0