Nätmobbning

Något jag ofta stöter på när jag läser olika bloggar är nätmobbning. Folk kommenterar väldigt elaka saker så som att personen i fråga är ful, äcklig, en skam för Sverige etc. Vissa skriver riktigt råa saker, något som aldrig skulle falla mig in att ens tänka på. Att påpeka någons utseende är svagt, jävligt svagt. Anledningen till att man attackerar någons utseende är för att det är det enda som finns att påpeka, tror jag. Det är det enda man hittar att klanka ned på. För att personen i fråga är nästintill perfekt på andra vägar.

Jag har själv varit mobbad i ca fyra år. Från sexårs till årskurs tre. Dessa år var nog de jobbigaste åren i mitt liv, och då har mina föräldrar skillt sig vill jag bara tala om. Självklart var de åren också väldigt jobbiga men det hör inte till saken. Trots att dem åren var fruktansvärda och förstörde min självkänsla totalt så har jag blivit starkare. Jag tolererar inte mobbning. Ser jag något liknande säger ifrån eller gör något åt saken på ett annat sätt. Aldrig att jag står och tittar på.

Därför tycker jag att det är så fruktansvärt tragiskt att små snorungar sitter på internet och skriver så elaka och grova saker till folk de inte ens känner. Hur tror du denne person känner sig? En främmande person ber någon ta livet av sig. Hur i helevte har dennes föräldrar uppfostrat sin unge? Dessa personer är så svaga och har förmodligen väldig dålig självkänsla och för att må bra måste man trycka ned någon annan.

Inte okej, SKÄRPNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0