Vuxen? Barn? Idiot?

En sak som jag förmodligen har skrivit om tidigare, som jag även kommer dra upp flera gånger då jag dagligen stöter på det. Ouppfostrade vuxna människor som inte vet hur de ska bete sig. Eller så kanske de vet bara att dem inte orkar bry sig och det är ännu värre enligt mig.

I morse när jag steg på tunnelbanan var det som vanligt mycket folk. Jag såg en ledig plats och gick dit för att sätta mig ned. Då det var en plats längst in var jag tvungen att ta mig förbi en kvinna och en man vars ben var betydligt längre än mina. Det resulterade i att det knappt fanns något utrymme för mig att komma emellan. Jag ställde mig och stirrade i hopp om att de skulle av ren artighet flytta på benen, men icke. Där brast det lite för mig, vuxna människor som inte kan visa lite hyfs. Jag valde att tränga mig på ändå varpå jag fick "om blickar kunde döda"-blicken av kvinnan samtidigt som hon suckade väldigt djupt. Jag hade stor lust att bara drämma till henne i skallen och fråga vadfan människan höll på med. PINSAMT!

För det första, hur har HON mage att sucka åt MIG när det är hon som ska flytta på sig? För det andra, en VUXEN människa ska inte bete sig sådär. Vi vet bättre. Dock kände jag att det ända jag ville göra åt det var att skratta. Jag orkar inte lägga energi på puckon som inte vet bättre.

Ibland kan jag känna mig mer vuxen i skallen än vad vissa andra personer som enligt papper är äldre än mig. Jag flyttar på mig om någon ska gå av/på, jag håller upp dörren om någon går bakom mig, jag ber om ursäkt om jag råkar trampa på någon eller smälla väskan i ryggen och jag putar inte på folk för att komma fram snabbare. Det handlar kanske inte alltid om ålder men ni förstår var jag vill komma?

Visa lite mer hyfs och vänlighet så lovar jag er att ni kommer bli bemötta på ett väldigt trevlig sätt som till och med kan göra dagen perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0